niedziela, 24 lipca 2011

Jaka klatka dla papugi ?

Im większa, tym lepsza ! klatkę dla papugi wybierz taką, na jaką cię stać i na jaką masz miejsce w domu, ale pamiętaj że powinna być jak największa. Ja nie mam zbyt dużej klatki, lecz ma ona swoje dobre strony, przynajmniej jak dla papug. Codziennie w dzień jest ona otwarta, także papużki mogą fruwać gdzie tylko im się podoba : Mam 3 papużki które noszą imiona : Kiwi, Złotek i Fala (czasem nawet nazywam ją Faluchna (hihi))
Papużki faliste potrzebują bardzo dużo ruchu, a wy kupując je musicie być wstanie im ten ruch zapewnić. Gdy wypuścicie swojego ptaszka z klatki musicie wcześniej zbadać czy w pomieszczeniu tym nie ma niebezpiecznych przedmiotów. A wracając do klatki, dno klatki dobrze jest wysypać piaskiem, lecz nie jest to całkowicie dobre rozwiązanie. Gdy kupiłam moje papużki pierwszy raz nie bardzo wiedziałam czym wysypać dno klatki, jeśli bym niczym nie wyłozyła one by to porysowały, albo też zabrudziły kaem wtedy nie było by całe do wymycia. Wpadłam na genialny pomysł ! dno klatki obłożyłam gazetami czarno białymi, papużki ani nie ważyły się tego tknąć, i tak zostało do dzisiaj jakoś im się to podoba a piasek nie rysuje podłoża. Wsypałam piasek na podstawkę i położyłam obok papużki jadły piasek, delikatnie go rozsypywały ale to nie ma już znaczenia, bo tylko resztki były na podłożu. Jeżeli chodzi o jedzenie to wysypujemy do pojemniczków które zawsze muszą być przymocowane do klatki, do jednego z nich nalewamy wode a do drugiego pokarm.

1 komentarz: